Ściąganie filtra Google – poradnik
Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.