Strony internetowe w sieci Zagadnienia informatyczne 

Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO

Posiadanie rozpoznawalnej strony internetowej wymaga jej sprawnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była zauważalna dla internautów i miała stałą rangę. Czasami jednak firmowa strategia powoduje naruszenie norm prawidłowego SEO i portal może być ukarana przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – dlaczego są tak groźne?

Ban od Google oznacza najsurowszy sposób sankcji, któremu może zostać poddana witryna internetowa. Oznacza on zupełne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce poważnie komplikuje prowadzenie biznesu. Po zablokowaniu strony liczba naszych gości momentalnie zmaleje, gdyż większość użytkowników korzysta z Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach wyszukiwarki, co też negatywnie oddziałuje na klikalność portalu. Występują stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne i zakładane automatycznie przez specjalistyczne systemy filtry algorytmiczne.

Czy można zwalczyć bany i filtry Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za używanie przesadnej ilości odnośników przekierowujących na naszą stronę internetową lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google należy wcześniej poznać jego przyczynę. Warto zatrudnić do tego profesjonalną agencję SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z problemem. Procedura może niestety ciągnąć się do 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.

Podobne