Krótko o pozycjonowaniu
Dalsze informacje o pozycjonowaniu na seo4.net
Funkcjonują trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– kraj (np. “uniwersytet Polska”)
– miejscowość (“fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Jeżyce”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów zamieszkujących w konkretnym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie może rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest także to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Samsung Galaxy A40 czerwony,
– buty Nike Tanjun czarne sklep online,
– golarka Eldom G42 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę produktów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Dzień Dziecka lub Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny internetowej.
Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]