Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO
Aby skorzystać z usług profesjonalistów z agencji SEO Kraków, skieruj się na seo4.net.
Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie poleca się, to próbowanie starań samemu. Nie dysponując kwalifikacjami w tematyce SEO i nie śledząc codziennie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla obeznanego SEOwca, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że obok fachowców od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od content marketingu, kampanii Google Ads, programowania i projektowania graficznego, które służą merytorycznym wsparciem w tych sferach.
Działanie sumiennej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest sporo. Czym kierować się podczas szukania firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na markę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a również tych reklamowych oraz kreatywnych, co roku rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować interesujące portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach dodają sekcję z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć i dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na nadchodzące miesiące, a także przesyła raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Inny istotny aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o pomocnicze dane o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można znaleźć tak po prostu w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO i o najistotniejszych dla klienta produktach lub usługach, które chce wypromować.
Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest właściwy?
Z nieufnością należy podejść do agencji SEO, które oferują rodzaj współpracy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie rozliczenie odbywa się wówczas, kiedy słowa kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To nadal często spotykany rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą spore niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać natychmiastowe rezultaty łamiąc standardy ustalone przez Google. Stale aktualizowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, z tej przyczyny odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu potrzebne są wyższe nakłady finansowe, aby opracować wnikliwy audyt SEO, a potem zrealizować wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie mniejsze.
Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]